آشپــزی سريــع

آشپزی راحت و لذت بخش

غذا و پيش غذاي سريع

چيپس كدو


مواد لازم :
کاغذ روغنی                 يك ورق
کدوی بزرگ                  2 عدد

موسیر                        يك عدد کامل
ماست                        4 قاشق غذاخوری
نمک                          نصف قاشق چایخوری
فلفل و آویشن              نصف قاشق چایخوری


طرز تهیه :
کدوها را به صورت حلقه های نازک مثل چیپس  برش مي زنيم. بعد در آب یخ فرو برده و در آرد سفید زده و در صافی می گذاریم. در مرحله آخر قبل از سرخ کردن یک بار دیگه کدوها را سریع در آب قرار می دیم تا آرد به کدو بچسبد و در روغن بسیار داغ سرخ می کنیم. کدوهای سرخ شده را روی کاغذ روغنی چیده و روی ان نمک،فلفل و آویشن می زنیم. سپس در ظرف گذاشته و درون ان ماست و موسیر می گذاریم و سرو می کنیم. می تونيد به جای ماست و موسیر از ماست موسیر آماده نیز استفاده کنيد.

خواص كدو :‌ ضد چاقي و چربي خون. مفيد براي كبد ، مرض قند ، سردرد ، بي خوابي ، درد دندان و گلو


خورش قارچ براي 4 نفر

 

مواد لازم :

جوجه                  500 گرم

قارچ                    500 گرم

پياز                      2 عدد بزرگ

آرد گندم              يك قاشق غذاخوري

آب ليمو تازه         3-2 قاشق غذاخوري

زعفران                نصف قاشق چاي خوري

روغن مايع

نمك

فلفل سياه



طرز تهيه :

پيازها رو بصورت كوچك و باريك باريك برش مي زنيم و در روغن مايع سرخ مي كنيم تا زمانيكه طلايي بشه.جوجه رو قطعه قطعه كرده و با پيازها سرخ مي كنيم تا رنگش عوض بشه.سپس يك ليوان آب داغ ، نمك و فلفل سياه (به مقدار لازم)  اضافه مي كنيم به مواد و روي درجه متوسط گاز به مدت 20 دقيقه ميذاريم تا خوب پخته بشه.قارچ رو قبل از شستن ده دقیقه توی آب‌نمک بگذارید تا شن‌هایی که داخلشه بيرون بريزه و بعد بشوييد و در آب ‌لیمو ، در قطعات كوچك خرد کنید.خرد كردن در آبليمو باعث ميشه تا موقع پخت سیاه نشن.در ماهيتابه اي جدا قارچ هارو با روغن به مدت 5 دقيقه سرخ كنيد .

آرد گندم رو در قارچ ها ريخته و خوب مخلوط كنيد و بذاريد كمي بيشتر سرخ بشن. سپس جوجه ها رو به قارچ ها اضافه كنيد ، زعفران و 3-2 قاشق آبليمو به مواد بزنيد و بگذاريد 5 تا 10 دقيقه با درجه حرارت كم  پخته شود.حتي مي توانيد در اين مرحله نمك و فلفل با توجه به زائقه خودتون اضافه كنيد ولي فراموش نكنيد كه حتماً غذا رو بچشيد كه با توجه به مواد اضافه شده در مراحل قبل شور يا ترش نشده باشه.( كه بعد نياين يقه ي منو بگيرين! )

اين خورشت رو مي تونيد با پلو ميل كنيد

خواص قارچ : تقويت استخوان ها – رفع خستگي –داراي ويتامين B2  - جبران ويتامين D  ( يك پرس قارچ روزانه 200 گرم نياز روزانه به اين ويتامين را تامين مي كند)


+ نوشته شده در  88/05/22ساعت   توسط شقايق بالندری  |